Čínský sál chrasteckého zámku

V roce 1798 přijal biskup Maria Tadeáš Trauttmansdorff do svých služeb mladého Antonína Machka. Rodák z nedalekých Podlažic se tak ve svých 23 letech pustil do výmalby dvou sálů na chrasteckém zámku. Římský pokoj je ovlivněn novým uměleckým slohem – empírem. Objevují se v něm motivy starověkého Říma a jeho pamětihodností. Jsou v něm namalovány medailony s antickými ruinami a portréty antických filozofů, básníků a spisovatelů. Nechybí ani motiv příběhu Romula a Réma. Kompozičně se jedná o geometricky členěné stěny a s jednotlivými medailonky. Oproti tomu v čínském sále jde o celoplošnou výmalbu, kdy jednotlivé stěny pokrývají krajinářské výjevy s exotickou faunou a flórou. Obrazy jsou kompilátem různých krajin a míst, zvířat více či méně skutečných a rostlin z různých koutů země. V dolní části je namalována iluzivní balustráda a divák tak má pocit otevřeného pohledu do krajiny.

Římský a Čínský sál je přístupný pouze po předchozí domluvě.